پایان اعتصاب غذای امیر امیرقلی

 امیر امیرقلی، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین، بعد از ۱۸ روز اعتصاب غذا، به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیر امیرقلی، فعال سیاسی که از روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و شرایط نامناسب زندان دست به اعتصاب غذا زد، روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه بنا به درخواست فعالین سیاسی و مدنی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این زندانی سیاسی بار‌ها به‌صورت شفاهی از مسئولان درخواست رسیدگی مشکلات بند و انتقالش را داشته است اما مسئولان عکس‌العملی از خود نشان نداده‌اند.

امیر امیرقلی در دادگاه اولیه به اتهامات انتسابی «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام»، به ۲۱ سال زندان محکوم شد.

پیش‌تر پدر امیر امیرقلی درباره وضعیت او در زندان اوین گفت: «بند هشت زندان اوین کمترین امکانات رفاهی را دارد. در ضمن اینکه به دلیل مشکلی که امیر در ناحیه لوزالمعده دارد، باید مرتب تحت نظر باشد و قند خونش آزمایش شود اما متأسفانه در این یک سال و نیم حبس آزمایشی نشده و ما برایش نگرانیم.»

امیر امیرقلی، فعال حقوق کودک، به دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.
این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.