ندامتگاه مرکزی کرج؛ اعدام یک زندانی/ سه زندانی دیگر در انتظار اعدام

روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه، یک زندانی متهم به قتل در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام و سه زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ماه به طناب دار آویخته خواهند شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، محمد طنابی، مهدی باقرزاده و حسن باقرزاده، سه زندانی با اتهام مرتبط با مواد مخدر، از روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه در سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج نگهداری می شوند. از قرار معلوم حکم این افراد سحرگاه روزپنج شنبه ۹ اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.

همچنین روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه، یک زندانی با هویت نامعلوم به اتهام قتل در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شد.

فعالان حقوق بشر اعلام کردند؛ از جمع زندانیان منتقل شده به سلولهای انفرادی در سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه، دو زندانی به بند عمومی بازگردانده شدند و دست کم یک تن از این زندانیان با اتهام قتل توانسته است رضایت اولیای دم را برای تعویق اجرای حکم بگیرد.

لازم به ذکر است، مسئولان مربوطه و نهادهای رسمی تا لحظه تنظیم این گزارش در خصوص این اعدام‌ها هیچ‌گونه اظهار نظر یا اطلاع رسانی نکرده‌اند.

گفتنی است که چندی پیش، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار توقف موقت احکام اعدام در ایران شد.

«زید رعد الحسین» در بیانیه خود از مقام‌های تهران خواسته است تا پایان مناظره و تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، از اعدام این محکومان خودداری کنند.

آخرین گزارش سازمان ملل درباره شمار اعدام‌ها در جهان می‌گوید که در سال ۲۰۱۵ میلادی، در حدود هزار نفر در ایران اعدام‌شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.