گزارشی از کاوه شریفی، زندانی سنی‌مذهب محکوم به اعدام

کاوه شریفی، زندانی عقیدتی محکوم‌به اعدام، هم‌اکنون هفتمین سال حبس را در زندان رجایی شهر پشت سر می‌گزارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کاوه شریفی، فرزند توفیق متولد ۱۳۶۲ در شهرستان سنندج، در تاریخ دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شد. پس از ۲۱ ماه بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات سنندج به زندان رجایی شهر منتقل و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید گردید.

نهادهای امنیتی و قضائی کاوه شریفی را متهم به «سلفی‌گری و ارتباط با گروه‌های مسلح تندرو» و «مشارکت در عملیات مسلحانه کرده‌اند»، بااین‌حال آقای شریفی بار‌ها با انتشار نامه‌هایی از زندان این اتهامات را ساختگی دانسته و تنها جرم خود را تبلیغ مذهب خود عنوان کرده است.

این زندانی سنی مذهب بار‌ها جهت بازجویی و گرفتن اعترافات ساختگی به بند سپاه اوین انتقال‌یافته و مورد شکنجه قرارگرفته است. وی در بخشی از نامهٔ خود اعلام داشت: «بازجوهای اطلاعات با به کار گرفتن روش‌های مختلف من را وادار به قبول اتهاماتی واهی و بی‌اساس روی کاغذ و جلوی دوربین کرده تا به‌راحتی بتوانند چهره خیرخواهی من را در میان مردم تخریب کرده و راهی برای توجیه کردن اذهان عمومی در سرکوب و سربِ نیست کردن من و امثال من را داشته باشند.»

کاوه شریفی هم‌اکنون با حکم تأییدشدهٔ اعدام در سالن ۱۰ بند چهار زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.