محل کسب ۱۰ شهروند بهایی در مازندران پلمپ شد

بیش از ده محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای بابلسر,بهنمیر و تنکابن از توابع استان مازندران توسط مقامات اماکن به دلیل آنچه بسته بودن این فروشگاه در ایام تعطیلی آئین بهایی از سوی مقامات قضائی خوانده شده بود توسط ماموران اداره اماکن  پلمپ گردید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی، محل کسب بیش  از ده شهروند شهروند بهایی در حالی با پلمپ روبرو شود که در روزهای گذشته محل درآمد تعدادی دیگر از شهروندان بهایی در استان مازنداران با پلمپ در ایام تعطیلی دیانت بهایی روبرو شده است.

اسامی فروشگاه شهروندان بهایی که پلمپ شده است به شرح زیر است:

بهنمیر:
آقای احمد نیکونژاد -تمیرات لوازم خانگی
آقای فیض الله نیکونژاد -دوچرخه سازی

بابلسر:
آقای فرشید حکمت شعار -عینک سازی
آقای میثاق لقائی-فروش ادوات موسیقی
آقای برزو متعارفی -اسباب بازی
آقای پیمان سهندی -تاسیسات
آقای شاهین سنائی-عکاسی

فریدون کنار:
آقای عرفان معصومیان-صنف پوشاک
آقای افشین آزادی-صنف پوشاک
آقای بابک وداعی -عینک سازی
آقای ساسان وداعی-تاسیسات
آقای بدیع وداعی-آهنگری

همچنین پیشتر محل کسب ۵ تن از دیگر شهروندان بهایی تنکابن به نام های امید قادری که دارای واحد صنفی نصب دزدگیر، آرمین اسماعیل پور دارای واحد صنفی لوازم خانگی ، روح الله ایقانی دارای واحد صنفی تعمیرات وسایل سردکننده و میشل اسماعیل پور دارای واحد صنفی فروش کولر با پلمپ روبرو شده است. بنابر گزارشی که به کمپین نه به ازار و زندان بهاییان ایران داده شده است ماموران دولتی در شهر بابل نیز به آقای بهاءالدین صمیمی دارای واحد صنفی لوازم التحریر فروشی و آرش کیان دارای واحد صنفی نصب سیستم های حفاظتی اخطار داده اند . ماموران اماکن عمومی به وی اعلام کرده اند تا روز یکشنبه (امروز) فرصت دارند که خودشان محل کسب خود را تعطیل کنند.

این در حالی است که بر اساس بند “ب” ماده ۲۸ قانون نظام صنفی صاحبان واحد صنفی می توانند تا پانزده روز به اختیار خود واحد صنفی خود را بدون اطلاع به مراجع ذیربط تعطیل نمایند.

همچنین با توجه به اینکه تعطیلی هیچ‌یک از واحدهای صنفی بهاییان قائمشهر باعث «عسر و هرج» در جامعه نمی شود، در نتیجه مشمول ماده ۲۸ قانون نظام صنفی می شوند. در بند “ب” ماده ۲۸ قانون نظام صنفی قید شده است: ” تعطیل محل کسب بدون دلیل موجه ، حداقل به مدت پانزده روز برای آن دسته‌ از صنوفی که به تشخیص هیأت عالی نظارت موجب عسر و حرج برای مصرف کننده‌ می‌شود ….” منجر به پلمپ واحد صنفی می شود.

این تعطیلی در حالی است که در روزهای اخیر در یک بیانیه امضاء شده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۵۴ نفر از تجار و اقتصاددان برجسته از کشورهای مختلف جهان از آیت‌الله خامنه‌ای خواستند تا به آزار و تبعیض علیه صاحبان کسب و کار بهایی در ایران پایان دهد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.