آتنا فرقدانی آزاد شد

امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، آتنا فرقدانی، کارتونی است و فعال مدنی، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آتنا فرقدانی در پی کاهش مدت‌زمان حبس در دادگاه تجدیدنظر، امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، از زندان اوین آزاد گشت.

دادگاه تجدیدنظر با صدور حکم نهایی، مدت حبس این کاریکاتوریست را از ۱۲ سال و ۹ ماه حبس به ۱۸ ماه کاهش داد. پیش‌تر محمد مقیمی، وکیل مدافع این فعال مدنی در صفحه فیس بوک خود با تائید این خبر نوشت: «برابر حکم دادگاه تجدیدنظر، موکلم از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، تبــرئــه و ۳ سال حبس وی نیز به اتهام توهین به مقام معظم رهبری، به مدت ۴ سال تعلیق شد. همچنین، محکومیت ۹ ماه حبس ایشان به اتهام‌های: توهین به ریاست‌جمهور فعلی، توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توهین به مأموران بند ۲ الف زندان اوین به جزای نقدی تبدیل گردید و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم در دادگاه بدوی عیناً تائید شده است. و با توجه به اینکه محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم بانو آتنا فرقدانی در اردیبهشت‌ماه سال جاری پایان می‌یابد، به‌زودی شاهد آزادی ایشان خواهیم بود.»

خانم فرقدانی که در بیستم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ بازداشت شده بود، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به دوازده سال و ۹ ماه زندان محکوم شد، اتهام‌های او «توهین به نمایندگان مجلس از طریق نقاشی»، «تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» عنوان‌شد.

آتنا فرقدانی سال گذشته پس از دو ماه حبس در زندان سپاه پاسداران، گفته بود که نقاشی‌های انتقادی‌اش محور اصلی بازجویی‌ها از او بوده است.

این فعال مدنی پس از ۱۶ ماه حبس از بند نسوان اوین آزاد گشت.

۱۳۰۸۷۱۳۹_۹۹۵۹۰۳۰۰۳۸۱۸۵۸۹_۴۴۹۴۶۴۸۷۹۵۲۵۳۸۸۳۰۲۵_o_Fotor

۱۳۱۷۳۲۱۸_۹۹۵۹۰۲۹۴۳۸۱۸۵۹۵_۲۱۲۹۹۱۷۶۵۳۹۵۸۵۵۴۵۲۷_o

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.