وخامت وضعیت جسمانی جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی در پنجمین روز از اعتصاب غذا

جعفرعظیم‌زاده و اسماعیل عبدی، دو فعال صنفی محبوس در زندان اوین، در پنجمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفرعظیم‌زاده و اسماعیل عبدی، دو فعال صنفی که از روز دهم اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برند، در پنجمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت نامساعد جسمانی در زندان اوین نگهداری می‌شوند. این دو فعال صنفی با کاهش فشار خون و کاهش وزن طی چند روز گذشته، هم اکنون در وضعیت هشدار دهنده ایی قرار دارند.

پیش‌تر، این دو فعال زندانی در بیانیهٔ مشترک اعلام کردند که از روز دهم اردیبهشت ماه در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم و نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران، اعتصاب غذای خود را آغاز می‌کنند.

اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، در پی انجام فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در اتحادیه‌های کارگری، به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اخلال در نظم عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم‌شده است.

آقای عبدی در تابستان ۸۸ بازداشت شد و مدت ۴۴ روز را در زندان اوین گذراند. پس از آزادی به قید وثیقه، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی در هشتم تیرماه ۱۳۹۰ اسماعیل عبدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «ارتباط با دول متخاصم» به ده سال حبس محکوم کرد که به مدت ۵ سال تعلیق شد. مصاحبه‌های این فعال صنفی با رسانه‌های خارجی دربارهٔ وضعیت آموزش‌وپرورش مصداق این اتهامات عنوان‌شده بود.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعا به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.