کارگران «سها طب» مشهد ۷ماه مزد معوقه طلب دارند

کارگران شاغل در کارخانه صنایع مهندسی پزشکی «سها طب» در مشهد بابت ۷ ماه دستمزد پرداخت نشده طلبکارند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران این کارخانه گفتند: حدود ۶ نفر هستند که جدا از دریافت نکردن طلب مزدی فروردین ماه سال جاری هنوز از مدیریت کارخانه بابت ۶ ماه از مطالبات سال گذشته طلب کارند.

این کارگران می گویند: در مقابل این طلب مزدی از کارفرما هرماه به صورت علی الحساب مبالغی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.

به ادعای کارگران، این واحد تولیدی تا سال ۸۷ حدود ۱۲۰ کارگر فعال داشت اما به سبب مشکلات مذکور بخش زیادی از کارگران خود را از دست داد تا به جایی که تا اوایل سال گذشته تعداد کارگران به ۱۴ نفر رسید.

 کارگران با بیان اینکه حدود نیمی از این ۱۴ کارگر خود خواسته بدون دریافت مطالبات معوقشان، محل کار خود را ترک کردند افزود: این کارگران که هرکدام بین یازده تا بیست و چهار میلیون تومان طلبکارند از مرداد ماه سال گذشته راهی مراجع قضایی واداره کار شده اند.

از قرار معلوم این کارگران که بیش از هفت سال سابقه کار در این کارخانه را دارد، به دلیل مشکلات معیشتی بیش از این نمی‌توانند منتظر پرداخت دستمزدشان بماند و به همین دلیل از مسئولان دولتی در استان خراسان رضوی از جمله استانداری خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

گفتنی است شرکت تجهیزات پزشکی س‌ها طب که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت داشت هم اکنون به دلیل مشکلات تولید با استفاده از تجهیزات موجود در زمینه تولید سازه‌های فلزی فعالیت دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.