وخامت حال محمود بهشتی لنگرودی و انتقال به بهداری

محمود بهشتی لنگرودی، دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران، در هفدهمین روز از اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی که در اعتراض به صدور احکام غیرقانونی و دادرسی ناعادلانه از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، اعلام اعتصاب غذا کرده است، روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، در پی افت فشار و وخامت حال به بهداری زندان  اوین انتقال یافت که پس از چندساعت به بند عمومی زندان بازگردانده شده است.

گفتنی است که محمود بهشتی از روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در اعتصاب غذای خشک به سر می برد و  با توجه به سابقه بیماری و نیاز به مصرف دارو، این فعال صنفی هم اکنون در وضعیت وخیم جسمانی می‌باشد.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان، در انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در خرداد ۱۳۹۲ از سوی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، یک سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

آقای بهشتی لنگرودی در ۱۵ شهریورماه سال جاری مجدداً بازداشت شد. وی با احتساب حکم چهارسال حبس تعلیقی هم‌اکنون در حال سپری کردن حکم نه ساله خود در زندان اوین می‌باشد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.