وضعیت وخیم جسمانی افشین سهراب زاده و عدم رسیدگی پزشکی/ انتقال به بهداری

افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی بیمار محبوس در زندان میناب در شرایط وخیم جسمانی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان میناب از اعزام افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی محبوس در این زندان که از بیماری سرطان روده رنج می‌برد، جلوگیری می‌کنند؛ این در حالی است که روز گذشته شرایط جسمانی این زندانی به حدی وخیم بوده است که در بهداری زندان به‌طور مداوم خون بالا آورده است.

پیش‌تر یک منبع مطلع درباره وضعیت افشین سهراب‌زاده در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اظهار داشته است: «چند روز قبل دادستان میناب به زندان رفت که افشین از وی درخواست مرخصی پزشکی کرده. اما دادستان از وی درخواست تهیه ۱۰۰ میلیون تومان سند اضافی کرد. افشین در جواب از عدم استطاعت مالی خود برای تهیه وثیقه مضاعف گفته بود. دادستان میناب در جواب نهایی خود گفت: مشکلی نیست در زندان می‌میری و ما جنازه‌ات را به سردخانه می‌فرستیم و پدرو مادرت می‌آیند جنازه‌ات را تحویل می‌گیرند.»

بنا به گزارش سوم اردیبهشت‌ماه تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب‌زاده، از روز یکشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در اعتراض به محرومیت از رسیدگی درمانی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی، با دوختن لب‌هایش اعلام اعتصاب غذا کرد و در دوم اردیبهشت‌ماه با قول مساعدت مسئولین زندان مبنی بر پیگیری خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داد، بااین‌حال تاکنون هیچ اقدامی در راستای معالجه وی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

 پیش‌تر «کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان»، با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر «میناب»، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما «دادگستری استان کردستان» در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرده بود.

لازم به یادآوری است روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، کاوه سهراب‌زاده برادر این زندانی بیمار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چندین ساعت بازجویی و تعهد مبنی بر عدم ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشر در رابطه‌ی با وضعیت سلامتی برادر زندانی‌اش، از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه کرمانشاه آزاد شد.

«افشین سهراب زاده»، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای «اداره اطلاعات شهر کامیاران» بازداشت و از سوی شعبه دوم «دادگاه انقلاب اسلامی سنندج»، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در «زندان میناب» محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.