وجود ۶ ‌هزار خارجی د‌ر زند‌ان‌های ایران/ خبرنگاران مشکل امنیتی دارند!

 «در حال حاضر در ایران حدود ۶هزار زندانی خارجی وجود دارد که نیمی از آن‌ها اتباع افغان‌اند.» این خبری است که دیروز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روزنامه شهروند او در نشست هم‌اندیشی نقش دادسرا در حفظ حقوق مته‌مان و حقوق شهروندی که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد، در این‌باره گفت: «در حال حاضر در ایران حدود ۶‌هزار زندانی خارجی که نیمی از آن‌ها اتباع افغان هستند، وجود دارد که درباره زندانیان خارجی می‌توانیم با کشور‌هایشان تعامل برقرار و براساس توافقنامه‌های موجود آن‌ها را به کشورهای خودشان منتقل کنیم.»

دادستان تهران در ادامه درباره ادعای کشورهای غربی مبنی بر بازداشت خبرنگاران در ایران گفت: «هیچ خبرنگاری صرف خبرنگار بودن بازداشت نمی‌شود و خبرنگاران بازداشت شده جرایم امنیتی یا جرایم مرتبط با امنیت داخلی و خارجی کشور داشته‌اند. ما بیشترین امنیت را برای خبرنگاران داریم. اگر خبرنگاری دستگیر می‌شود یا خلاف جرایم حقوقی اقدام می‌کرده یا علیه امنیت داخلی و خارجی کشور اقداماتی را صورت داده است و هیچ‌کس صرفا به دلیل خبرنگار بودن بازداشت نمی‌شود.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.