وخامت حال جعفر عظیم زاده/ انتقال به بیمارستان

روز شنبه اول خردادماه، جعفر عظیم زاده در پی وخامت حال از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفر عظیم زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که از دهم اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا به سر می برد، روز شنبه اول خردادماه ۱۳۹۵، در پی وخامت حال به بیمارستان طالقانی انتقال یافت.

این فعال کارگری به علت ضعف ناشی از بیست و سه روز اعتصاب غذا در وضعیت هشداردهنده و نامساعدی قرار دارد، با این حال مسئولین قضایی همچنان از آزادی و رسیدگی به خواسته های وی خودداری می کنند.

لازم به ذکر است که جعفرعظیم‌زاده و اسماعیل عبدی، پیش‌تر در بیانیه یی مشترک اعلام کردند که از روز دهم اردیبهشت ماه در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم و نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران، اعتصاب غذای خود را آغاز می‌کنند.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.