کارگران بندر فریدونکنار شش ماه حقوق نگرفته‌اند

نماینده مردم بابلسر و فریدونکناردر مجلس دهم، بندر فریدونکنار را از ظرفیت های خوب اقتصادی در استان مازندران خواند و گفت که ۶ ماه است که کارگران این بندر حقوق نگرفته اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، ولی الله نانوا کناری شنبه شب در جمع مسئولان استان مازندران، ضمن برشمردن ظرفیت‌های نفتی و شیلات دریای خزر، گفت: “متأسفانه بهره گیری از ظرفیت‌های دریای مازندران در مسیر توسعه اقتصادی استان و کشور مغفول مانده است”.

وی افزود: “مازندران زمانی مهاجر پذیر بود ولی اکنون به جایی رسیده است که مهاجر به استانهای دیگر می‌فرستد”.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکناردر مجلس دهم، با اشاره به ظرفیت عظیم دریای خزر، گفت: “هیچ گاه در استان مازندران از ظرفیت دریای خزر در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده مطلوب نشده است”.

نانوا کناری ادامه داد: “گونه‌های بسیار زیادی از ماهیان دریای خزر منقرض شده است و اکنون کسب و کار صیادان مازندرانی از دریای بیکران خزر دچار مشکلات عدیده‌ای است”.

وی، به پتانسیل انرژی و استخراج نفت حاشیه دریای خزر اشاره کرد و بیان کرد: “هیچ گاه از این ظرفیت نیز استفاده نشده است و این در حالی است که این پتانسیل می‌تواند سهم بزرگی در توسعه اقتصادی کشور و یا البزر شمالی داشته باشد”.

نماینده مردم بابلسر وفریدونکنار در مجلس دهم، با ابراز نگرانی از نرخ بیکاری مازندران، گفت: نرخ بیکاری مازندران در کشور رتبه بالایی دارد و لازم است برای رفع این مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

نانوا کناری ضمن قدردانی از تیم مذاکره‌کننده برجام، گفت: “متأسفانه در استان مازندران طرح‌های نیمه‌تمامی وجود دارد که سابقه‌اش به ۲۰ سال می‌رسد و برای اجرا مشکلات فراوانی دارند”.

وی ادامه داد: “بندر فریدونکنار ظرفیت بسیار خوب اقتصادی استان محسوب می‌شود ولی ۶ ماه است که کارگران این بندر حقوق نمی‌گیرند و برخی خانواده‌ها حتی برای تهیه نان شب مشکل‌دارند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.