اقدام به بازداشت سعید حسین‌زاده، فعال حقوق کودک

روز گذشته نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل فعال حقوق کودکان، سعید حسین‌زاده، جهت بازداشت وی اقدام کردند که به دلیل عدم حضور موفق به بازداشتش نشدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پیش‌تر نیز دادیاری دادسرای انقلاب با ارسال اخطاریه‌ای به سعید حسین‌زاده اعلام کرده است که در صورت عدم مراجعه وی به زندان اوین تا تاریخ نهم خردادماه، سند وثیقه ضبط خواهد شد.

عوامل اطلاعات ثارالله سپاه با فشار و تهدید سعید حسین‌زاده مبنی بر ضبط سند وثیقه، قصد بازداشت مجدد این فعال مدنی را دارند. این در حالی است که روند درمان سعید حسین‌زاده تکمیل نگشته و وی همچنان نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارد.

سعید حسین‌زاده در صفحه شخصی خود در این رابطه اعلام کرد: «در صورت دستگیری مجدد به‌محض بازگشت به زندان، اعتصاب غذای خشک می‌کنم.»

لازم به ذکر است که این فعال مدنی، عصر روز دوشنبه ۲۴ اسفند، با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی سه‌روزه اعزام شد.

گفتنی است که مسئولین زندان از تحویل مدارک پزشکی سعید حسین‌زاده که در بهداری زندان نگهداری می‌شود، به وی خودداری کرده‌اند. لازم به توضیح است که سعید حسین‌زاده در بند ۲ الف، دچار مسمومیت و عفونت بدنی شد که عدم توجه مسئولین به این امر، باعث تشدید این عفونت شده است. در این راستا بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان می‌افزاید: «زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به مؤسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورداشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش‌دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد».

وی همچنین از بیماری سینوزیت مزمن و تنگی نفس رنج می‌برد؛ که در تاریخ ۲۹ دی‌ماه پس از معاینه توسط پزشک متخصص، اعلام شد که در صورت عدم توجه و رسیدگی این بیماری پیشرفت خواهد کرد و نیاز مبرم به عمل جراحی خواهد بود.

این زندانی مبتلابه بیماری آن ریتمی قلبی نیز می‌باشد و بیشتر داروهای مصرفی، جهت درمان این بیماری، توسط خود زندانی تهیه می‌شود. وی در زندان مبتلا رماتیسم مفصلی شد و طبق نظر پزشک بیمارستان مصطفی خمینی، هر دو زانو باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

لازم به یادآوری است آقای حسین‌زاده مدتی پیش در اثر خونریزی معده به بیمارستان طالقانی اعزام شد و هم‌اکنون به دلیل عفونت گوارشی، مجبور به مصرف چندین دارو می‌باشد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.