انتقال احسان مازندرانی به بیمارستان در سیزدهمین روز اعتصاب غذا

 صبح امروز یکشنبه نهم خرداد ماه، «احسان مازندرانی» روزنامه‌نگار بازداشتی در «پروژه موهوم نفوذ» به دلیل شدت وخامت اوضاع جسمانی در سیزدهمین روز اعتصاب غذا، به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از آمدنیوز، مازندرانی از روز بیست و هشت اردیبهشت‌ماه همزمان با انتقال خود از بند هشت زندان اوین به بند امنیتی دو الف سپاه پاسداران دست به «اعتصاب غذای خشک» زد. «اعتصاب غذای خشک» این زندانی در بند دو الف سه روز ادامه داشت و پس‌ازآن تا لحظه مخابره این خبر تبدیل به «اعتصاب غذای تر» شده است.

این روزنامه‌نگار بازداشتی در حالی سیزدهمین روز از «اعتصاب غذای تر» خود را پشت سر گذاشته که تاکنون هیچ‌یک از مسئولان و حتی دادستانی واکنشی نسبت به وضعیت او از خود نشان نداده‌اند.

پیش‌تر ملیحه حسینی همسر این روزنامه‌نگار دربند از تنظیم و ارسال وصیت‌نامه همسرش به‌وسیله پست خبر داده بود.

این روزنامه‌نگار نزدیک به هاشمی رفسنجانی، مدت زیادی تحت‌فشار و بازجویی مقامات امنیتی سپاه پاسداران برای «اعترافات اجباری» علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش قرار داشته است.

پیش‌تر سام حسینی برادر همسر احسان مازندرانی که اخیراً به هفت سال حبس محکوم‌شده، در ۲۷ اردیبهشت‌ماه به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته بود که او با مشکلات جسمی متعددی مواجه است: «احسان مازندرانی در مدت بالغ‌ بر ۱۲۰ روزی که در بند ۲ الف سپاه پاسداران نگهداری می‌شده است به خاطر شرایط بد نگهداری دچار عفونت نای، ریه و روده شده و باوجود درخواست‌های مکرر، او را نزد پزشک متخصص نفرستاده‌اند. مشکلات پوستی‌ای که او درگذشته هم داشت، تشدید شده است و وزن زیادی را هم ازدست‌داده است.»

مازندرانی که روز ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۴ بازداشت شد، به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دو سال حبس محکوم‌شده است. آبان ماه سال گذشته علاوه بر مازندرانی، عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، آفرین چیت‌ساز ستون نویس روزنامه ایران، و سامان صفرزایی دبیر بین‌الملل اندیشه پویا به دنبال اعلام «پروژه موهوم نفوذ» کشورهای بیگانه در رسانه‌های ایران بازداشت شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.