معطلی کارگران اخراجی مدیران خودرو برای دریافت سنوات

با گذشت ۸ ماه از اخراج حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه «مدیران خودرو»، هنوز کارفرما مطالبات مربوط به حق سنوات کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران اخراجی این واحد صنعتی گفتند: “آبان ماه سال گذشته(۹۴) حدود ۱۰۰ نفر  از کارگران کارخانه «مدیران خودرو» در استان کرمان، با تمدید نشدن قرارداد کار اخراج شدند”.

به گفته  آنان با وجود آنکه از آن تاریخ تاکنون کارگران بیکار شده پی‌گیر مطالبات معوقه خود هستند، اما کارفرما اعتنایی به پرداخت مطالبات معوقه آنان نمی کند و کارگران در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق اظهارات کارگران اخراجی این شرکت خودرو سازی، هر کدام از همکاران اخراج شده دست کم ۵ میلیون تومان از کارفرما بابت دو سال سنوات پایان کار خود طلب دارند.

این کارگران  همچنین مدعی شدند به صورت میانگین سابقه هر کدام از کارگران اخراجی ۶ تا ۸ سال است که در زمان اشتغال از قرار داد کار معتبر برخوردار نبوده‌اند.

آنها در ادامه در مورد سرنوشت خود و دیگر همکاران تعدیل شده گفتند: “هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای  نیمی از کارگران اخراجی کارخانه مدیران خودرو در اداره کار شهرستان بم فراهم نشده و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدی مالی  قرار داده است”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.