ضرب وشتم و انتقال یک زندانی سیاسی به سلول انفرادی زندان ارومیه

 روز سه شنبه ۱۱ خردادماه، حسن رستگاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، از سوی مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن رستگاری، زندانی سیاسی محبوس در بند روانی زندان ارومیه، به دلیل خودداری از تحویل تخت خود به یک زندانی دیگر ضمن انتقال به سلول انفرادی مورد ضرب وشتم قرار گرفت.

شبکه حقوق بشر کردستان در خصوص این خبر اعلام کرد: « بعد از اطلاع مسئولین اندرزگاه از این مساله، به دستور آنان حسن رستگاری به سلول های انفرادی منتقل شده و تخت او نیز در اختیار یک زندانی دیگر قرار گرفته است. در زمان انتقال این زندانی به سلولهای انفرادی، او اقدام به سر دادن شعار کرده و به دستور مسئولین زندان به دلیل آنچه ” عدم پیشمانی از کارهای گذشته” عنوان شده، این زندانی سیاسی تا اطلاع ثانوی در سلول نگهداری شده و از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم خواهد بود.»

حسن رستگاری، شهروند ۲۳ ساله ساکن شهر ارومیه در ۵ آبان‌ماه سال ۹۳ در پی شرکت در تجمعات حمایتی از مقاومت کوبانی در شهر ارومیه  بازداشت به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر ارومیه به اتهامات همچون “اخلال در نظم عمومی”، “اقدام علیه امنیت ملی” و “همکاری با پژاک” مجموعا به ۱۷ سال حبس محکوم شد و این حکم بعدا در دادگاه تجدید نظر استان نیز مجددا تایید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.