انتقال ایوب اسدی به سلول انفرادی زندان کاشمر

ایوب اسدی، زندانی سیاسی، در دومین روز از اعتصاب غذا به سلول انفرادی زندان کاشمر منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایوب اسدی، زندانی سیاسی که در اعتراض به عدم موافقت با درخواست مرخصی‌ از سوی دادستانی کاشمر و بی‌توجهی مسولین زندان نسبت به وضعیت سلامتی‌اش، از روز دوشنبه ۱۷ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است، روز سه شبنه ۱۸ خردادماه، به سلول انفرادی زندان کاشمر انتقال یافت.

پیش تر، شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی نوشت: « سه هفته پیش ایوب اسدی با نوشتن نامه اعلام اعتصاب غذا نمود ولی از سوی مسولین زندان کاشمر با وی صحبت شده که فعلا اقدام به اعتصاب غذا ننماید تا آنها بتوانند از راههای قانونی درخواست‌های ایشان را پگیری نمایند. نهایتا دیروز یک شنبه ۱۶ خردادماه قاضی ناظر بر زندان با این زندانی سیاسی ملاقات کرده و به وی اعلام کرده به دلیل نامه حفاظت اطلاعات سپاه مشهد و همچنین نظر دادستانی کاشمر، وی حدالقل تا پایان ده سال اولیه حبس امکان برخورداری از حق مرخصی را ندارد. این زندانی سیاسی نیز اعلام کرده که از ۱۳ ماه پیش دادستانی کامیاران با اعزام او به مرخصی موافقت کرده و سندی نیز بازداشت شده است اما علی‌الرغم ارسال نامه از سوی دادستانی کامیاران برای دادستانی کاشمر مبنی برای اعزامش به مرخصی، آقای میدانی دادستانی کاشمر به دلیل سلیقه شخصی و ضدیتش با کُردها در اعزام به مرخصی‌اش کارشکنی میکند.»

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی طی دو سال گذشته به دلیل طولانی بودن مسافت از ملاقات با خانواده محروم بوده است.

ایوب اسدی در ۲۵ خردادماه سال ۹۰ بازداشت و به مدت سه ماه در بازداشتگاه امنیتی سپاه سنندج مورد شکنجه روحی و جسمی قرارگرفته است. این زندانی تابه‌حال در بازداشتگاه‌های مریوان، سنندج نگهداری شده و در آخر دادگاه انقلاب شهرستان سنندج این زندانی را به اتهام «همکاری با احزاب کردی» در سال ۹۱ از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی٬ به ۲۰ سال زندان محکوم نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.