اعتراض کارگران شهرداری منطقه ۴ اهواز

شماری از کارگران شهرداری اهواز با تجمع مقابل شهرداری منطقه ۴ اهواز خواهان آزادی همکاران تازه بازداشت شده خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری منطقه ۴ اهواز با اعلام این خبر گفتند: “این تجمع دیروز چهارشنبه (۲۶ خرداد ماه) مقابل ساختمان شهرداری منطقه ۴ اهواز در حالی انجام شده که تا امروز خبری از آزادی کارگران بازداشت شده نیست”.

به نقل از کارگران شهرداری منطقه ۴ اهواز گفته می شود همکارانشان پس از یک روز بازداشت موقت در کلانتری روز سه شنبه به زندان سپیدار اهواز منتقل شده‌اند.

به گفته آنان  از آن جهت که همکاران بازداشت شده آنان با سایر زندانیان با جرائم مختلف در زندان سپیدار نگهداری می‌شوند؛ آنها نگران امنیت جانی همکارانشان هستند.

دبیر خانه کارگر اهواز در رابطه این ماجرا می‌گوید: “با وجود آنکه تشکل متبوعش از روز دوشنبه که در جریان این بازداشت قرار گرفته؛ پیگیر وضعیت این کارگران بوده است، اداره کل کار استان خوزستان نسبت به بازداشت کارگران شهرداری اهواز بی‌توجه است”.

او گفت: طی چند ماه که کارگران شهرداری اهواز بویژه کارگران منطقه ۴ مرتبا برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند ما شاهد هیچ واکنشی از سوی اداره کل کار استان نبوده‌ایم.

به اعتقاد وی اعتراض  صنفی کارگران شهرداری اهواز صرفا به خاطر مطالبات معوقه دو ماه گذشته آنان صورت گرفته ودر این بین  زندانی کردن کارگران نتیجه ای جزء تشدید اعتراضات کارگران شهرداری  ندارد.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه از شهرداری اهواز انتظار داشتیم بجای شکایت  از کارگران به تعهدات مالی خود در قبال آنان عمل می کرد افزود:از مسئولان استانی بویژه مدیر کل کار استان خوزستان می خواهم برای پیگیری موضوع بازداشت ۲۰ تن از کارگران شهرداری اهواز ومشکلاتی که منجر به گسترده شدن اعتراض کارگران  در استان می شود اقدام کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.