پلمب پنجاه واحد صنفی به دلیل روزه‌ خواری

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همدان از پلمب ۵۰ واحد صنفی به دلیل «روزه‌خواری» در همدان خبر داد و گفت که برای واحدهای صنفی متهم به روزه‌خواری پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، حاجی آقا مظاهری عصر امروز در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان اظهار داشت: “با وجود اینکه ضوابط اداره نظارت بر اماکن عمومی ضوابط مرتبط با ماه مبارک رمضان را ابلاغ کرده ولی متاسفانه واحدهای صنفی به این ضوابط عمل نمی‌کنند”.

وی با اعلام اینکه ۵۰ واحد صنفی به اتهام روزه‌خواری در همدان پلمب شدند، گفت: “روز گذشته یک واحد صنفی بدون توجه به ضوابط به مناسبت فاتحه‌خوانی برای ۷۰ نفر ناهار سرو کرده که پرونده قضایی برای این واحد تشکیل شده است”.

مظاهری تاکید کرد: “مراکز اقامتی در ایام ماه رمضان تنها مجاز به ارائه خدمات به مسافران خود هستند و اجازه دادن خدمات رستورانی به سایر اقشار مردم نیستند”.

وی اظهار داشت: “روزه‌خواری علنی در واحدهای صنفی همدان رخ می‌دهد و براساس قانون دستور برخورد با واحدهایی که روزه‌خواری می‌کنند، داریم”.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان همدان تصریح کرد: “واحدهای صنفی که اقدام به روزه‌خواری علنی کنند تاپایان ماه رمضان پلمب می‌شوند و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد”.

مظاهری درباره پلمب و فک پلمب واحدهای صنفی نیز گفت: “برابر قانون وقتی واحد صنفی پلمب می‌شود باید هفت روز در این وضعیت باقی مانده و سپس برای فک پلمب آن اقدام شود اما در برخی موارد همراهی لازم با واحدهای صنفی شده و این واحدها پس از ۲۴ ساعت فک پلمب شده‌اند که البته این امر اقدام اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن را زیر سوال می‌برد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.