حقوق کارگران معوق می‌شود اما مدیران حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در واکنش به بازداشت ۲۴ کارگر شهرداری اهواز معترض به معوقات حقوق خود گفت: بازداشت کارگران معترض نسبت به ۸۰۰ هزار تومان در حالی است که امروزه شاهد دریافت فیش‌های حقوقی میلیونی در بین مدیران هستیم.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، علی خدایی با اشاره به اینکه امروزه کارگرانی که حقوق معوق دارند پس از اعتراضشان بازداشت می‌شوند اما شاهد دریافت حقوق میلیونی از سوی برخی مدیران هستیم گفت: حدود ۲۴ کارگر حدود ۳ روز است که در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات دستمزد خود مقابل شهرداری اهواز تجمع کرده بودند در بازداشت به سر می‌برند. بازداشت سرپرست خانوارهایی که ماه‌هاست حقوق دریافت نکرده‌اند در ماه مبارک رمضان ظلم به جامعه کارگران زندانی است.

وی ادامه داد:کارگران شهرداری صرفاٌ بابت پیگیری مزد معوقه خود تجمعی را مقابل ساختمان شهرداری برپا کردند اما عوامل شهرداری اهواز و پیمانکار مربوطه به‌جای پاسخگویی به این کارگران، توسط ضابطان قضایی صورت‌مسئله را پاک کردند.

این فعال کارگری گفت مسئولان قضایی به‌جای برخورد با کارگران معترض شهرداری اهواز باید پیمانکار را مجبور به پرداخت دیون معوقه خود می‌کردند. در شرایطی که افکار عمومی و به‌ویژه مزدبگیران هنوز تحت تأثیر محکومیت سنگین کارگران معدن طلای آق دره بوده و با شنیدن اخبار مربوط به درآمدهای نجومی مدیران مختلف غافلگیر‌تر می‌شوند؛ ماجرای بازداشت اخیر کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز و وضعیت نامشخص آن‌ها مایه تعجب و حیرت عمیق است.

 حدود ۷۰ نفر از کارگران شهرداری اهواز از ابتدای سال حقوق دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند که ۳ روز از ۲۴ نفر از آن‌ها در بازداشت به سر می‌برند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.