مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران

 دادستانی تهران با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که هم اکنون تحت درمان در خارج از زندان به سر می برد، مخالفت کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که از تاریخ ۱۷ خردادماه به مرخصی اعزام شده بود، مخالفت به عمل آورد. این درحالی است که این نوکیش مسیحی از بیماری نارسایی قلبی رنج می برد و نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان می‌باشد.

مسئولین. قضایی همچنین اعلام داشته اند که وی یک هفته نیز غیبت دارد که جریمه آن را نیز باید بپردازد.

یک منبع نزدیک به خانواده نقاش زرگران در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اعلام داشته است: “روز شنبه مادر مریم به دادستانی رفته است اما با تمدید مرخصی وی مخالفت کردند. به او گفتند دختر شما یک‌ هفته غیبت دارد و بایستی امروز خود را به زندان معرفی کند.”

 مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی، پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا، روز دوشنبه ۱۷ خردادماه با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی به مرخصی درمانی اعزام گشت.

لازم به ذکر است شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارد بر وی این بیماری را تشدید کرده است.

مریم نقاش زرگران،  ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.

خانم نقاش زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: مخالفت دادستانی با تمدید مرخصی درمانی مریم نقاش زرگران – حقوق بشر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.