محمد صدیق کبودوند به زندان اوین بازگشت

محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و موسس دربند سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، پس از توقف اعتصاب غذای اعتراضی ۳۴ روزه که برای مدت ۴ روزبه مرخصی آمده بود در پی عدم تمدید مرخصی امروز به زندان بازگشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، مقامهای قضایی که وعده تمدید مرخصی استعلاجی به آقای کبودوند داده بودند، ضمن خلف وعده در خصوص تمدید مرخصی، با ادامه مداوا و بستری شدن کبودوند در بیمارستان قلب تهران مخالفت کردند.

شایان‌ ذکر است دادستانی تهران برای ۴ روز مرخصی و مانده‌ی حبس ۱۱ ماهه کبودوند مبلغ چهارصد میلیون تومان وثیقه و کفالت اخذ کرده است. از سویی دیگر خانم حسنی همسر آقای کبودوند طی روزهای اخیر توسط وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.

محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار، مدیرمسئول هفته‌نامهٔ «پیام مردم» و بنیان‌گذار سازمان غیردولتی حقوق بشر کُردستان، در تیرماه سال ٨۶ بازداشت و پس از هفت ماه حبس در سلول انفرادی به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد، که پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت. این فعال حقوق بشر همچنین به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس محکوم گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.