انتظار دو ماهه برای اعزام اورژانسی امید شاهمرادی به بیمارستان

اعزام اورژانسی یک زندانی متهم به جاسوسی به بیمارستان، حدود دو ماه است که به انجام نمی‌رسد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، جلوگیری از اعزام امید شاهمرادی سنندجی برای درمان در حالی صورت می‌گیرد که پزشک جراح بهداری زندان اوین، در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه دستور اعزام اورژانسی او به بیمارستان را صادر کرده است.

برای انتقال این زندانی به بیمارستان که مدت‌هاست از بیماری رنج می‌برد، هیچ اقدامی انجام نشده و مسئولان زندان به دلایل مختلفی همچون ویزیت دوباره در بهداری، اعزام او را به تاخیر می‌اندازند.

امید شاهمرادی بارها به دلیل خونریزی و دردهای شدید گوارشی و بستری، به بهداری زندان اوین مراجعه کرده است. او با نظر پزشک داخلی زندان در بهمن ٩۴ برای ویزیت تکمیلی به دکتر جراح بهداری ارجاع داده شده بود.

عباس حاجیلو، دادیار ناظر بر زندانیان امنیتی هم در سال ٩۴ دستور معاینه امید شاهمرادی در پزشکی قانونی را صادر کرده است اما در این مورد هم اقدامی انجام نشده و  بر جلوگیری از اعزام و درمان این زندانی امنیتی پافشاری می شود.

امید شاهمرادی که در بند ١٢ زندان اوین به سر می‌برد، سایقه اعتصاب غذا به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت سلامتش را نیز دارد. او آذر ماه سال گذشته به دلیل برخوردهای زننده کارکنان زندان با همسرش در جریان ملاقات هفتگی، در نامه‌ای به دادیار ناظر زندان از دو مامور شکایت کرد.

او در این نامه نوشت که ماموران به همسرش توهین و هتاکی کرده‌اند و با او برخورد فیزیکی داشته‌اند.

این زندانی متهم به “ارتباط با دول بیگانه” است و از خرداد ماه سال ۹۱ در زندان به سر می‌برد. او هفت ماه در انفرادی‌های بند ۲۴۰ زندانی بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.