تهدید دو زندانی سیاسی از مأموران امنیتی در زندان ارومیه

 طی چند روز گذشته، دو زندانی سیاسی به نام های محمد بروکی‌میلان و کامران جعفری از سوی دفتر وزارت اطلاعات در زندان ارومیه مورد تهدید قرار گرفتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد بروکی‌میلان، در روز شنبه ۲۹ خردادماه و کامران جعفری، در روز پنج شنبه ۲۷ خردادماه از سوی دفتر ویژه وزارت اطلاعات در زندان مرکزی ارومیه احضار گشته و به این زندانیان سیاسی اعلام شده است که در صورت ادامه تردد آنان به بند زندانیان سیاسی پرونده جدیدی برایشان تشکیل خواهد شد.

شبکه حقوق بشر کردستان درخصوص این خبر گزارش کرد؛ وزارت اطلاعات در زندان مرکزی ارومیه به سبب داشتن بالاترین آمار زندانیان سیاسی دارای یک دفتر ویژه است که در آن همیشه زندانیان سیاسی بعد از احضار، مورد تهدید به پرونده سازی، تبعید به زندانهای دیگر و فشار جهت انجام مصاحبه تلوزیونی قرار می‌گیرند. تمام احضار و بازجوییها در این دفتر بدون حکم کتبی صورت می‌گیرد و این سبب بروز اعتراض زندانیان سیاسی این زندان شده است و در «اعتصاب ۳۳ روزه آبان‌ماه سال ۹۳» یکی از درخواستّهای زندانیان سیاسی  اعتصابی پایان اعمال فشار این دفتر بر زندانیان سیاسی بود.

شایان ذکر است یک منبع مطلع از وضعیت کامران جعفری در مصاحبه با فعالان حقوق بشر عنوان داشته است: «در تاریخ ۲۳ خرداد سال جاری ماموران امنیتی از بیرون از زندان مراجعه و این پیشنهادات از جمله آزادی را به وی داده و او را برای همکاری و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار قرار داده‌اند. آقای جعفری درپی این فشارها تهدید کرده که در صورت ادامه آن و در اعتراض به این فشارها دست به اعتصاب غذا خواهد زد.»

محمد بروکی‌میلان و کامران جعفری در آبان‌ماه سال ۹۴ به اتهام «همکاری با پژاک» توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هم اکنون به صورت بلاتکلیف در بند عمومی زندان ارومیه بسر می‌برند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.