۳۰۰ کارگر شرکت «ارسا ساختمان» ۴ ماه مزد طلب دارند

حدود ۳۰۰ کارگر شرکت پیمانکاری «ارسا ساختمان» در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران آزاد راه تهران به شمال گفتند؛ “شرکت «ارسا ساختمان» که پیمانکار و سازنده آزادراه تهران به شمال است از ۴ ماه پیش معوقات مزدی بیش از ۳۰۰ کارگر خود را پرداخت نکرده است”.

به گفته این کارگران علا رغم به تاخیر افتادن ۴ ماه دستمزد؛ پرداخت ۱۰ ماه حق اضافه کاری کارگران به همراه سنوات سال ۹۴ کارگران به تاخیر افتاده است. در زمینه بیمه تامین اجتماعی هم کارگران دچار مشکل هستند.

بر اساس گزارش کارگران این پروژه عمرانی، بی‌توجهی مدیران شرکت ارسا ساختمان به مطالبات کارگران باعث شده تا حدود ۷۰ نفر از کارگران این پروژه، تقریبا دو هفته پیش برای چندمین بار تجمع اعتراضی را در حاشیه جاده (یک کیلومتر باقی مانده به سنگان) مقابل دفتر شرکت انجام دهند که در نتیجه این تجمع؛ کارفرما ۱۲ تن از کارگران را به بهانه ایجاد اغتشاش اخراج کرد.

به گفته آنان، وزیر راه ساختمان و شهرسازی طی روزهای گذشته حین بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه تهران شمال در جریان مشکلات کارگران و معوقات مزدی آنان قرار گرفته است.

به ادعای کارگران، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکت پیمانکاری ارسا ساختمان به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی؛ امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند. این درحالیست که مسئولان اداره راهسازی مدعی پرداخت مطالبات همه پیمانکاران سازنده این محور هستند.

 کارگران شاغل در محور آزادراه تهران شمال در بخش پایانی سخنان خود گفتند شرکت ارسا ساختمان بجز ۳۰۰ کاری که به صورت مستقیم در اختیار دارد با چندین شرکت پیمانکاری جز با حدود ۱۰۰ کارگر طرف قرارداد است که چندین ماه مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.