اعزام افشین سهراب‌زاده به مرخصی با قرار وثیقه ۱۹۰ میلیون تومانی

روز شنبه ۵ تیرماه، افشین سهراب‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب، با قرار وثیقه به مرخصی درمانی ۲۰ روزه اعزام گشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب‌زاده، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان که علیرغم وخامت حال در زندان میناب نگهداری می شد، صبح روز شنبه ۵ تیرماه با تودیع ۱۹۰ میلیون تومان به مرخصی درمانی ۲۰ روزه اعزام شد.

فعالان حقوق بشر در گزارشی به نقل از یک منبع مطلع از این زندانی نوشت: “روز پنچ‌شنبه پدر افشین برای دنبال کردن کارهای تودیع وثیقه به میناب رفت و آن روز دادستان جلسه داشت و به امروز یعنی روز شنبه افتاد و با قبول ۹۰ میلیون وثیقه اضافی بعلاوه ۱۰۰ میلیون وثیقه قبلی و جمعا با ۱۹۰ میلیون وثیقه افشین آزاد شد.”

 پیش‌تر «کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان»، با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر «میناب»، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما «دادگستری استان کردستان» در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرده بود.

«افشین سهراب زاده»، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای «اداره اطلاعات شهر کامیاران» بازداشت و از سوی شعبه دوم «دادگاه انقلاب اسلامی سنندج»، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در «زندان میناب» محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.