اعضای پارلمان اروپا خواستار آزادی محمدعلی طاهری شدند

اعضای پارلمان اروپا در روز پنجشنبه ۱۰ تیر ۹۵، در نامه ای خطاب به علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار آزادی فوری محمدعلی طاهری شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هفت تن از اعضای پارلمان اروپا در نامه یی، ضمن اشاره به نقض حقوق قانونی بنیانگذار «عرفان حلقه»، تأکید شده که دولت ایران برای نشان دادن حسن نیت خود در عمل به تعهدات بین المللی، باید ابتدا به تعهدات خود نسبت به شهروندان ایرانی عمل نماید.

متن این نامه در ادامه می آید:

بر اساس اطلاعاتی که ما بدست آورده ایم، دکتر محمدعلی طاهری (متولد ۱۳۳۵) نه یک رهبر سیاسی است و نه به هیچ نوع فعالیت اپوزسیون مرتبط است. او به صورت قانونی، یک موسسه درمانی را تاسیس کرده که از طریق دستیابی به تعادل بین جنبه های مادی و معنوی زندگی، به ارتقاء سلامت عمومی جسمی و ذهنی کمک کرده است. آموزه های آقای طاهری و مکتب او (عرفان حلقه) در میان ده ها هزار نفر از ایرانیان رواج یافته است. برای ما نگران کننده است که او در حالی که دوره محکومیت خود را می گذرانده، (مجددا) به ‏ارتداد ، توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی و … متهم شده است. اتهاماتی که به هیچ وجه نسبتی با واقعیت ندارند.
حکم ‏اعدام آقای طاهری بر اساس قانونی صادر شد که سه سال پس از اولین بازداشت او در سال ۸۹ تصویب شده بود و این مساله، اعتبار تمام اتهاماتی که به او وارد شده را به طور جدی زیر سوال می برد.
دکتر محمدعلی طاهری، ۵ سال و پنج ماه را در زندان گذرانده که بیشتر آن در سلول انفرادی بوده است. با این وجود او هنوز با آینده ای نامعلوم روبرو است. در واقع او پنج ماه است که پس از اتمام حکمش در ۱۸ بهمن ۹۴ ، در زندان به سر می برد.
با اینکه در حال حاضر نه پرونده رسمی و نه محکومیتی علیه دکتر طاهری وجود دارد، قاضی پرونده او پس از پایان دوره محکومیتش، دستور قرار بازداشت موقت دو ماهه ای را برای او صادر کرده که قابل تمدید است(و تا این تاریخ تمدید شده است) .
ما امضا کنندگان این نامه، درخواست آزادی فوری دکتر طاهری را داریم. او دوره محکومیتش را گذرانده و جریمه ای مازاد را هم پرداخت نموده است. آزادی بی قید و شرط ایشان، گواه آن خواهد بود که مقامات ایرانی می توانند به عنوان شرکای بین المللی که قادر به عمل به تعهدات خود هستند، قابل اعتماد باشند، چراکه آن ها در برخورد با شهروندان خود می توانند عدالت و مساوات را پیشه کنند.
امضاکنندگان:
تونی کلام
لازلو توکس
شان کلی
لارس آداکتوسون
کریستین پردا
گانر هوکمارک
آلگیردس سودارگس

Post source : خبرنگار عرفان حلقه

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.