اشتباه پزشکی که باعث اخراج دانشجوی دختر از خوابگاه شد

 سازمان نظام پزشکی در حال رسیدگی به پرونده پزشکی است که گفته می‌شود بیماری دختری دانشجو را اشتباه تشخیص داده، اصل رازداری را نقض کرده و باعث شده مسئولان خوابگاه با اطلاع از مصرف داروی بیماری جنسی هرپس، شبانه او را اخراج و خوابگاه را ضدعفونی کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از آنا، مادری به نام «ناصری» درباره دردسرهای ناشی از یک تشخیص اشتباه پزشکی گفت ماجرا از آنجا شروع شد که دخترش در خوابگاه دانشجویی به پزشک زنان مراجعه می کند و پزشک بدون انجام هرگونه آزمایشی، بیماری او را «هرپس» تشخیص می دهد. هرپس بیماری است که از طریق جنسی منتقل می شود و واکسن آن ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

فردای آن روز ، دوستان این دانشجوی دختر ، نسخه پزشکی او را به طور اتفاقی می بینند و به خاطر انگ بیماری و همچنین مسری بودن، قضیه را به مسئول خوابگاه اطلاع می دهند.

مسئول خوابگاه نیز با مطب پزشک تماس می گیرد و از بیماری دختر دانشجو می پرسد، جالب آنکه این در حالی که پزشک باید رازدار بیمار خود باشد اما بیماری هرپس دختر دانشجو را تائید می کند. مسئول خوابگاه نیز شبانه وسایل دختر دانشجو را بیرون ریخته و اتاق را ضدعفونی کرده و این دختر را اخراج می کند. دختر شب را در یک هتل به سر می برد تا مادرش از شهرستان برسد که این دانشجو با چشمانی گریان راهی شهر خود می شود.

چند روز بعد پس از مراجعه به پزشک دیگر و انجام آزمایش ها، مشخص می شود که دختر دانشجو اصلا به بیماری هرپس مبتلا نبوده و تشخیص اشتباه پزشک، این همه دردسر را به وجود آورده است.

اکنون پرونده این خطای پزشکی از سوی نظام پزشکی در حال پیگیری است و پزشک نیز در پی دلجویی از بیمار اما تبعات این خطای پزشکی تا مدت ها روح دختر دانشجو را آزار می دهد.

این دست از خطاهای پزشکی موجب از بین رفتن احساس اعتماد بیمار به سیستم پزشکی و همچنین بروز نگرانی های غیر ضروری برای بیمار و خانواده او می شود در حالیکه پزشک با تجویز یک آزمایش ساده می توانست از این همه دردسر و آسیب های روحی و روانی برای این دختر جوان جلوگیری کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.