گزارشی از آخرین وضعیت امیرحسین صیرفی در زندان اوین

امیرحسین (ایمان) صیرفی در آبان‌ماه سال ۹۲ بازداشت شد و مدت بیش از یک‌ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد. وی یک‌سال بعد با اتهام «ارتباط با دول متخاصم» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی به ۷ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد. گزارش پیش رو به آخرین وضعیت این زندانی امنیتی می پردازد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، امیرحسین صیرفی صبح روز ۲۷ آبان‌ماه ۹۲ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

صیرفی پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و پس از گذراندن بیش از یک ماه در سلول های انفرادی، با پایان بازجویی به بند عمومی ۳۵۰ این زندان فرستاده شد.

سرانجام پس از گذشت یک‌سال از بازداشت، امیر حسین صیرفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی صلواتی با اتهام «ارتباط با دول متخاصم» به تحمل ۷ سال حبس تعزیری و هم‌چنین ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و در این ماه به او ابلاغ شد.

خانواده این زندانی همواره در طی روند پرونده خواستار ارایه مدارک، مستندات و دلایل قانونی از مراجع قضایی برای بازداشت وی بودند.

یک منبع نزدیک به خانواده صیرفی در مورد آخرین وضعیت پرونده وی به گزارشگر هرانا گفت: “خانواده امیرحسین تقاضای اعاده دادرسی داده‌اند و این تقاضا پذیرفته شده و درحال بررسی است.”

امیرحسین (ایمان) صیرفی درحال حاضر در سالن ۱۲ بند هفت زندان اوین در شرایطی بسیار نامناسب مشغول گذارندان ۷ سال حبس تعزیری خود است.

بند هفت زندان اوین متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی-امنیتی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.