اصفهان، مشهد، ماهشهر؛ مرگ و مصدومیت کارگران

طی روز های گذشته، دستکم ۱۱ کارگر درشهرهای اصفهان، مشهد و ماهشهر به دلیل فقدان ایمنی در محیط کار مصدوم و یا جان باخته اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، در چند روز گذشته، دستکم ۹ کارگر در شهر ماهشهر مصدوم و دوکارگر در شهر های اصفهان و مشهد فوت شده اند.

خبرگزاری ایلنا گزارش کرد، صبح روز شنبه ۱۹ تیرماه، یکی از کارگران ناحیه نورد سرد در کارگاه قلع اندود حین فرزکاری بر روی غلتک دچار حادثه شده و جان خود را از دست می‌دهد.

هنوز علت اصلی این حادثه منجر به فوت مشخص نیست.

همچنین ظهر روز پنج شنبه (۱۷ تیرماه) سقوط از نردبام به مرگ یک کارگر میانسال زن انجامید.

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی مشهد، مأموران آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه مشاهده کردند که بانوی حدوداً ۵۰ ساله هنگام کار بر روی نردبام کشویی در یک ساختمان مسکونی در خیابان امام رضا (ع)، از طبقه پنجم ساختمان بر روی سقف پارکینگ سقوط کرده و جان باخته است. از قرار معلوم، جسم بی‌جان این بانوی میانسال توسط ماموران ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی مشهد به سطح زمین منتقل و جسد متوفی به پزشکی قانونی و پرونده این فوت به دلیل اینکه مربوط به حوادث ناشی از کار بود، به دادسرای محل وقوع ارجاع شد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی از مصدومیت ۹ تن از کارگران در حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر خبر داد.

هوشنگ درویشی، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان خوزستان از مصدومیت ۹ کارگر آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر خبر داد و گفت: این کارگران در بیمارستان در حال مداوا هستند.

وی درباره نحوه درمان این کارگران نیز تأکید کرد: این کارگران به علت گرمای شدید و آتش‌سوزی مخازن نفتی دچار مصدومیت شدند و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

این نماینده کارگری تأکید کرد: این کارگران پس از اتمام مداوا، پیگیر خسارت ناشی از این مصدومیت خواهند شد و کانون شورای اسلامی نیز در این باره مکاتباتی با سازمان تأمین اجتماعی و شرکت پتروشیمی ماهشهر خواهد کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.