بلاتکلیفی گلناز آهنگ خوش در زندان ارومیه

گلناز آهنگ خوش، زندانی سیاسی، با از گذشت دو سال از زمان بازداشت، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلناز آهنگ خوش، زندانی سیاسی که از سال ۱۳۹۳ در بازداشت به سرمی برد، همچنان محروم از حق داشتن وکیل و به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه محبوس بوده و و تاکنون حکمی برای وی صادر نشده است.

گلناز آهنگ خوش به همراه چند تن دیگر از شهروندان در خردادماه ۱۳۹۳ در روستای “برده رش” از توابع شهرستان ارومیه (منطقه یی نزدیک به درگیری بین نیروهای احزاب کردی و سپاه پاسداران) بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شد.

گفتنی است که وی در حین بازداشت به دلیل حملات توپخانه ای سپاه به این منطقه، بر اثر برخورد ترکش زخمی شد. مأموران امنیتی علیرغم وخامت حال این شهروند ارومیه یی از انتقال وی به مرکز درمانی خودداری کردند.

گلناز آهنگ خوش مدت ۴۰ روز به اتهام “قصد ملحق شدن به یکی از احزاب کردی و محاربه” تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت و سپس به زندان ارومیه منتقل شد.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی به دلیل خودداری از شرکت در اعترافات تلویزیونی از ملاقات با خانواده خود محروم می باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.