سه روز تا اعدام مهدی پاک گفتار؛ تحصن دوماهه پدر و مادر در مقابل قوه قضائیه

مهدی پاک گفتار شهروند اهل ایلام با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر قرار است سه روز دیگر در زندان ایلام اعدام شود. پدر و مادر بیمار و سالخورده وی مدت دوماه است که در مقابل دفتر رئیس قوه قضائیه تحصن کرده و بر بی‌گناهی فرزند خود و توقف اجرای حکم اعدام اصرار دارند. خانواده وی می‌گویند نماینده آیت‌الله خامنه ای هم درخواست بخشودگی اعدامش را کرده ولی با این درخواست موافقت نشده وقرار است چهارشنبه هفته جاری به چوبه‌دار سپرده شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، مهدی پاک گفتار، متولد ۱۳۶۱ اهل روستای فاطمیه از توابع شهرستان ایلام قرار است چهارشنبه هفته جاری در زندان مرکزی ایلام با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعدام شود.

یک منبع نزدیک به خانواده پاک گفتار با اعلام این خبر گفت: “مهدی از سال ۱۳۸۹ در زندان مرکزی ایلام نگهداری می‌شود. خانواده اش می‌گویند نماینده آیت‌الله خامنه ای هم درخواست بخشودگی اعدامش را کرده ولی با این درخواست موافقت نشده وقرار است چهارشنبه همین هفته در زندان مرکزی ایلام اعدام شود.”

این منبع مطلع در ادامه در مورد چگونگی اتهامات مربوطه خاطرنشان کرد: “اتهام وی قاچاق ده کیلو شیشه بوده که از دوستش کشف شده و در بازجویی دوستش اعتراف کرده که متعلق به مهدی است. درصورتی‌که این‌گونه نبوده است.”

منبع نزدیک به خانواده پاک گفتار درپایان تاکید کرد: “این پدر و مادر سالخورده ۷۰ و ۶۸ ساله هستند. مادرش مبتلا به بیماری ام-اس است. با اعتقاد به بی‌گناهی فرزندشان حدود دوماه است جلوی دفتر آقای آملی لاریجانی تحصن کرده اند اما هنوز هیچ جوابی نگرفته‌اند.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.