افشین بایمانی؛ انتقال به بیمارستان و بازگشت به زندان بدون درمان

روز سه شنبه ۲۹ تیرماه، افشین بایمانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به بیمارستان منتقل و بدون درمان به زندان بازگردانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین بایمانی، زندانی سیاسی که از بیماری قلبی رنج می برد، روز سه شنبه ۲۹ تیرماه، به بیمارستان هزارتخت خوابی تهران اعزام شد. علیرغم هشدار پزشکان و تأکید آنان بر نیاز این زندانی سیاسی به عمل جراحی، مأموران زندان بار دیگر وی را به زندان رجایی شهر بازگرداندند.

گفتنی است که پزشک بهداری نیز پیش تر تأکید کرده بود که این زندانی سیاسی در وضعیت هشداردهنده ایی دارد و می‌بایست جهت پیشگیری از حمله قلبی، تحت درمان و مراقبت ویژه باشد.
افشین بایمانی، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به دلیل کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

در اواسط آبان ۱۳۹۳ مسئولین زندان به‌صورت غیررسمی به وی اطلاع دادند که اتهاماتی با عنوان «اهانت به مقدسات» و «اهانت به رهبری» در پرونده‌ای جدید برای وی مفتوح شده است.

گفتنی است، اتهام محاربه جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح‌شده و با توجه به حذف ماده ١٨۶ «محاربه»، حکم وی می‌بایست تغییر یابد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.