دختر ۱۷ ساله نسرین ستوده برای دومین بار ممنوع‌الخروج شد

مهراوه خندان، فرزند نسرین ستوده، برای دومین بار ممنوع الخروجی از کشور روبرو شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اداره گذرنامه به خانواده مهراوه خندان اعلام کرده است، در راستای اجرای فرمان وزارت اطلاعات از صدور گذرنامه ی او جلوگیری کرده و وی درحال حاضر ممنوع الخروج می باشد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، ضمن اعلام این خبر در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد: “بار اولی که دادستانی تهران به دستور وزارت اطلاعات او را ممنوع الخروج کرد ۱۱ سال بیشتر نداشت و این بار در کمتر از ۱۷ سالگی ممنوع الخروج شده است.
بار اول نسرین به مدت ۴۹ روز اعتصاب غذا کرد که با گسترش اعتراضات و حمایت های مختلف ممنوعیت او برداشته شد؛ اگر چه در آن زمان قصد سفر نداشت.
اکنون پس از ۴ سال بدون داشتن پرونده ای دوباره او را ممنوع الخروج کرده اند. بی تردید در قبال پایمال کردن حقوق فرزندمان مان ساکت نخواهیم نشست.
مهراوه کمتر از۱۷ سال سن دارد و قانونا کودک محسوب می شود. اداره گذرنامه اعلام کرد در راستای اجرای فرمان وزارت اطلاعات از صدور گذرنامه ی او جلوگیری کرده است.”

نسرین ستوده، حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از حقوق کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانیِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.