تغییر مسئول بند ۸ زندان اوین و فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی

با تغییر مسئول بند ۸ زندان اوین، دستورات جدیدی جهت فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی به اجرا درآمده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئول جدید بند ۸ زندان اوین به نام «سلمانی» که از هواداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد می‌باشد، پس از به قدرت رسیدن در این بند دستورات جدیدی را جهت فشار بر زندانیان سیاسی اعمال کرده است.

در اولین دستور به اجرا درآمده در این بند، زندانیان سیاسی حق اجتماع و یا جمع شدن بیش از دو نفر را ازدست‌داده‌اند. این در حالی است که زندانیان سیاسی پیش‌تر جهت تدریس حوزه‌های مختلف و یا بحث ساعاتی را در کنار هم می‌گذراندند.

تاکنون چندین هواخوری اجباری به اجرا درآمده است که با مخالفت زندانیان سیاسی این بند مواجه شده؛ اما زندانیان معترض با تهدید به برخورد شدید روبرو شده‌اند.

لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم رسیدگی بهداشتی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین که در حال حاضر در وضعیت بد بهداشتی به سر می‌برند، بارها با نوشتن نامه اعتراض خود را به وضعیت موجود به گوش مسئولین امر رسانده‌اند؛ اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت برطرف کردن این موضوع صورت نگرفته است.

زندانیان سیاسی همراه با زندانیان عادی که چندی از آن‌ها دارای بیماری ایدز و هپاتیت هستند، در یک‌بند نگهداری می‌شوند. به دلیل عدم رسیدگی بهداشتی، ساس و شپش‌ در این بند به‌مراتب بیش از بندهای دیگر یافت می‌شوند و این موجودات می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های خطرناک برای زندان سیاسی باشند.

وضعیت زندانیان بیمار در این بند بسیار وحشتناک است درحالی‌که زندانی بیماری جهت اعزام به بهداری باید در کوتاه‌ترین زمان چهار روز انتظار بکشد.

این بند با جای دادن بیش از ۲۰۰ زندانی دارای یک کتابخانه ۱۵ نفرِ است که روزانه تنها چهار ساعت به علاقه‌مندان اجازه استفاده می‌دهد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.