مادر مریم نقاش زرگران: از دخترم خواستم اعتصاب غذایش را بشکند، اما گفت تا آزاد نشود ادامه می‌دهد

مادر مریم (نسیم) نقاش زرگران، نوکیش مسیحی که از روز ۱۵ تیرماه در اعتراض به عدم موافقت مسولان با آزادی مشروطش دست به اعتصاب غذا زده است گفت: «نسیم حالش خیلی بد است. سرگیجه دارد و فشار خونش پایین است. چهارشنبه ۳۰ تیرماه با اصرار هم بندی هایش به بهداری زندان رفته و در آنجا به او سرم وصل کرده اند. من از نسیم خواهش کردم تا اعتصابش را بشکند اما قبول نکرد و گفت تا آزاد نشوم اعتصابم را نمی شکنم. من از مسوولان درخواست آزادی دخترم را دارم.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، زهرا پور نوحی لنگرودی با اشاره به ملاقات یکی از مسوولان با دخترش در زندان گفت: «مسوولی از وزارت اطلاعات با دخترم در زندان دیدار داشته و گفته طی ۱۰ روز تقاضای آزادی مشروط او را بررسی می کنند و جواب خواهند داد و البته ممکن است درخواستش رد شود. اما طبق قوانین موجود نسیم یک سوم حکمش را گذرانده و در دوران زندان هم رفتارش خوب بوده است بنابراین واجد شرایط آزادی مشروط است.»

خانم پور نوحی لنگرودی گفت: «ده روز دیگر برای جواب دادن خیلی دیر است. امروز به دفتر دادستانی برای پیگیری پرونده اش رفتم اما مثل همیشه هیچ جوابی به من ندادند. فقط گفتند درخواست تان پیگیری می شود. ۱۶ روز است که دخترم در اعتصاب غذا است و با بیماری قلبی که دارد این اعتصاب برایش خیلی خطرناک تر است. من فقط تقاضای آزادی دخترم را دارم.»

مریم نقاش زرگران مبتلا به بیماری قلب، گوارش، دیسک کمر و آرتورز گردن و دست است که به گفته مادرش بیماری قلبی را قبل از زندان داشته و بقیه بیماری‌ها محصول حضور در زندان است.

خانم زرگران، معلم موسیقی کودکان و نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۱ بازداشت و روانه بازداشتگاه وزرا شد. او پس از پنج روز در تاریخ ۲۰ آبان ماه به زندان اوین منتقل شد. در آذرماه همان سال با قرار وثیقه تا اعلام رای دادگاه از زندان آزاد شد.

نسیم نقاش زرگران از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به دو اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به چهار سال حبس تعریزی محکوم شد و ۲۴ تیرماه ۱۳۹۲ برای اجرای حکم به زندان اوین فراخوانده شد.

 او در تاریخ ۱۷ خرداد ماه به مرخصی آمد و در تاریخ هفتم تیرماه با تمدید نشدن مرخصیش، مجبور به بازگشت به زندان اوین شد. خانم زرگران روز هفتم تیرماه با عدم موافقت مسوولان برای تمدید مرخصیش به زندان اوین بازگشت و در تاریخ ۱۵ تیرماه در اعتراض به وضعیتش مجددا دست به اعتصاب غذا زد. خانم زرگران یک سوم حکمش را گذرانده و می تواند شامل حال آزادی مشروط شود اما علیرغم درخواستش تاکنون با آزادی او موافقت نشده است.

یکی از مستندات اتهام او همکاری با به سعید عابدینی، کشیش مسیحی و ایرانی– آمریکایی تبار بوده  که پس از هشت سال زندان به همراه دو زندانی ایرانی– آمریکایی دیگر روز ۲۶ دی ماه ۱۳۹۴ آزاد و به آمریکا بازگشت. به گفته مادر خانم زرگران پیش از بازداشت، مریم در یافتن زمینی برای تاسیس پرورشگاه در شمال ایران به آقای عابدینی کمک کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.