گزارشی از آخرین وضعیت سلمان خلیل پور، زندانی سیاسی

 سلمان خلیل پور، زندانی سیاسی، مدتی پیش در بند ۹ مشاوره زندان دیزل اباد کرمانشاه مجروح گشته و هم اکنون در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سلمان خلیل پور، زندانی سیاسی محکوم به شش سال حبس، از سوی زندانیان محبوس در زندان دیزل آباد مورد حمله چاقو در ناحیه قرار گرفته و به مرخصی اعزام شده است. این زندانی سیاسی، علیرغم وخامت حال و وضعیت نامساعد جسمانی، می بایست روز چهارشنبه ششم مردادماه، جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود به زندان دیزل آباد کرمانشاه مراجعه کند.

سلمان خلیل پور، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و ارتباط با گروه‌های مخالف نظام، به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم و در سال ۹۳ از زندان رجایی شهر کرج به زندان دیزل آباد کرمانشاه تبعید شده است. این زندانی سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۹مشاوره زندان دیزل اباد کرمانشاه نگهداری می شود.

سلمان خلیل‌پور، متولد ۱۳۶۲، در جریانات مربوط به دستگیریهای مداوم برادرش سهیل خلیل‌پور، دستگیر و به علت دفاع از برادر پس از محاکمه به زندان آمل انتقال می‌ابد. او در زندان به سبب اعتراض به وضعیت مختلط بودن زندانیان سیاسی و عادی و درگیری با سربازان زندان به بند ۳ انفرادی منتقل و از سوی ماموران زندان از ناحیه پا و انگشتان دست و سر شدیداً دچار مصدومیت می‌شود.

این فعال سیاسی پس از آزادی در سال ۸۸ مجدداً دستگیر و در طی بازجویی‌ها دوباره از ناحیه پا، دست، گردن، کتف، پشت و کمر مصدوم می‌شود که جراحت مفصل زانوی پا و لگن به علت شدید بودن، او را از راه رفتن بازمیدارد؛ در زندان دچار زخم بستر می‌شود.

لازم به ذکر است سلمان خلیل‌پور سال گذشته نیز چند باری به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.