خودداری مسئولین زندان ساحلی قم از اعزام آیت‌الله نکونام به مراکز درمانی

مسئولین زندان ساحلی قم، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد، از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد محبوس در زندان ساحلی قم، هم اکنون در وضعیت وخیم جسمانی در شرایط نامناسب زندان به سر می برد. این درحالی است که مسئولین زندان نیز از اعزام وی به مراکز درمانی جلوگیری می کنند.

یک منبع نزدیک به این روحانی زندانی دراین‌باره در مصاحبه با فعالان حقوق بشر اعلام کرد: “از دو روز پیش فشار ایشان بین ۲۰ و ۲۲ متغیر است. فقط با قرص زیر زبانی فشار خون ایشان کمی کنترل میشود. این تنها خدمات پزشکی است که بهداری زندان ساحلی برای ایشان فراهم کرده است. پزشکان بهداری گفته اند ایشان باید به بیمارستان خارج از زندان برای رسیدگی های پیشرفته تر اعزام شود اما همچنان از اعزام او جلوگیری بعمل می‌آید.”

گفتنی است که آیت الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم می باشد، در تاریخ سوم تیرماه از زندان ساحلی قم آزاد گردید. وی مجددا طی روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان ساحلی قم انتقال یافت.

آیت الله نکونام پس از آنکه از مواضع آیت الله مکارم شیرازی علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، در یازده دی ماه سال ۹۳ بازداشت و به سلول انفرادی در زندان قم منتقل شد. وی پس از دو ماه حبس در انفرادی به دلیل سکته مغزی به بیمارستان انتقال می یابد. این روحانی منتقد بدون شاکی خصوصی در دادگاهی، به دو سال حبس محکوم شده که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرده است.

حکم دادگاه بدوی در شرایطی به آیت‌الله نکونام ابلاغ شده که او هوشیاری کامل نداشته و در پی سکته مغزی در بیمارستان به سر می برده است. این روحانی تاکنون چندین بارهم به این موضوع اعتراض کرده و دو نامه نوشته اما تاکنون جوابی از مسئولین نگرفته است.

پس از بازداشت نکونام، دادگاه ویژه روحانیت قم از توزیع رساله‌ این روحانی جلوگیری کرده و کلیه کتاب های او را جمع آوری کرده است. به نوشته وب سایت شخصی نکونام، او بیش از یک صد مقاله و کتاب در عنوان‌های مختلف فقهی و معرفتی دارد.

ط

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.