گزارشی از وضعیت صبا گلشن، شهروند بهایی محبوس در زندان اصفهان

صبا گلشن، شهروند بهایی هم اکنون در حال گذراندن محکومیت خود، محروم از رسیدگی درمانی، در زندان اصفهان می باشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبا گلشن، شهروند بهایی که از بیماری قلبی رنج می برد، علیرغم تأیید پزشکی قانونی از حق مرخصی درمانی و رسیدگی پزشکی در زندان اصفهان محروم بوده و مسئولین زندان اصفهان ضمن خودداری از اعطای مرخصی به آقای گلشن از اعزام این زندانی عقیدتی به بیمارستان نیز جلوگیری می کنند. این درحالی است که این شهروند بهایی در وضعیت وخیم جسمانی قرار داشته و نیازمند رسیدگی پزشکی و مراقبت ویژه در مراکز درمانی خارج از زندان می باشد.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

صبا گلشن، شهروند بهایی، به همراه تعداد دیگری از شهروندان بهایی در مرداد ماه سال ۹۱ بازداشت و پس از دو هفته به قید وثیقه آزاد شد.

دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان در شهریور ماه سال ۹۲صبا گلشن را به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی با راه‌اندازی و عضویت در تشکیلات مخفی (بهایی) به چهار سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تأیید شد.

این شهروند بهایی هم اکنون در زندان اصفهان نگهداری می شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.