عدم رسیدگی به وضعیت احمد عسگری، زندانی سیاسی/ وضعیت بد روحی

وضعیت روحی احمد عسگری، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی رو به وخامت گرویده و این زندانی سیاسی مجبور به استفاده از قرص‌های آرام‌بخش شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین قضایی همچنان از رسیدگی به وضعیت احمد عسگری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین سرباز می‌زنند؛ این در حالی است که وضعیت روحی این زندانی سیاسی به دلیل ابتلای مادر تنهای خود به بیماری «سرطان لوزالمعده» به وخامت گرویده است.

این زندانی سیاسی بارها با نامه‌نگاری درخواست مرخصی جهت رسیدگی به وضعیت مادر بیمار خود شده است؛ اما مسئولین قضایی با مرخصی وی مخالفت می‌کنند.

پیش‌تر مادر ۷۰ ساله این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر تارنگار حقوق بشر در ایران گفته بود: «امیدوار هستم که در عید پیش رو به ایشان عفو بدهند، بیماری من ریشه‌دار نبوده و به‌تازگی اتفاق افتاده و من به وجود پسرم نیازمندم.»

اما مسئولین قضایی اعلام کردند که به دلیل اتهامات امنیتی از اعطای عفو به احمد عسگری جلوگیری می‌کنند.

مادر این زندانی سیاسی در مورد پرونده‌سازی وزارت اطلاعات گفت: «فرزندم تنها به دلیل اینکه یک بازجو می‌خواهد در زندان است. چطور می‌شود در یک کشور اسلامی یک بازجو دارای این قدرت باشد که یک جوان را که تنها فرزند من هست در زندان نگهداری کنند.»

وی با اشاره به زمان بازداشت این زندانی سیاسی توسط وزارت اطلاعات گفت: «زمانی که به منزل ما آمدند با رفتاری توهین‌آمیز و خشونت‌بار وارد شدند و من نیمه برهنه بودم، حتی اجازه ندادند تا لباسم را بپوشم.»

لازم به ذکر است این زندانی سیاسی از بیماری «صَرع و تشنج» رنج می‌برد و نیاز به درمان توسط پزشک متخصص دارد. تمامی اطلاعات پزشکی در پرونده وی موجود می‌باشد اما وزارت اطلاعات بدون توجه به مدارک موجود با آزادی مشروط وی مخالفت کرده است.

احمد عسگری، روزنامه‌نگار که سابقه همکاری در روزنامه‌های «اقبال»، «کارون»، «بهار» و «مجله نو» را دارد، برای اولین بار در سال ۸۸ به اتهام شرکت در ستاد میرحسین موسوی و وبلاگ نویسی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و بعد از ۳۳ روز با تودیع وثیقه ۷۰ میلیونی از زندان آزاد شد. آبان ۸۹ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه این روزنامه نگار را به ۳ سال حبس محکوم کرد که این حکم در شعبه ۵۴ تجدید نظر به تعلیق در آمد.

 وی دومین بار زمستان سال ۹۲ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چهار ماه بازداشت موقت به اتهام «انتشار اخبار زندانیان سیاسی ازجمله حسین رونقی ملکی و نوید خانجانی» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان محکوم شد و از دی‌ماه ۹۳ در زندان اوین به سر می‌برد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.