تجمع کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز به روز سوم رسید

منابع کارگری در کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» از تجمع کارگران این واحد تولیدی برای سومین روز متوالی در محوطه کارخانه خبر دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» با اعلام این خبر گفتند: کارگران دو واحد ریخته گری و ماشین سازی تبریز که در حال حاضر تحت مسئولیت مدیریتی فعالیت دارند از صبح شنبه شانزدهم مرداد تاکنون دست به تجمع زده‌اند.

این کارگران یادآور شدند: در حدود هزار نفر هستیم که بابت دستمزد اردیبهشت ،خردادوتیر ماه سال جاری طلبکاریم و در عین حال نگرانیم که در جریان واگذاری مالکیت این واحد بزرگ صنعتی به صندوق توسعه فولاد وضعیت به وجود آمده تغییری نکند.

کارگران ریخته گری ماشین سازی تبریزبا بیان اینکه صندوق توسعه فولاد به دلیل مشکلات مالی که دارد از قبول مسئولیت این کارخانه خوداری می کند در ادامه افزودند: نگرانیم که مبادا در صورتی بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه همه بیکار شویم.

به گفته منابع خبری پیش از این در واحد ریخته گری که حدود ۲۵۰ کارگر داردکارگران ۳۷ روز در اعتراض کامل بودند.

طبق اظهارات کارگران در واحد ماشین سازی نیز با احتساب کارگران پیمانکاری حدود ۸۰۰ نفر فعالیت دارندکه مطالبات کارگران پیمانکاری یک ماه بیشتر از سایر همکارانشان می شود.

همچنین طبق اظهارات کارگران این واحد ریخته گری ماشین سازی،سیاست واگذاری واحد های بحران زده ای همانند محل کار آنها به نهادهای دچار مشکلی همانند صندوق توسعه فولاد اقدامی اشتباه است که بیشتر بر مشکلات واحد واگذار شده وکارگرانش می افزایند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.