انتقال شش زندانی از جمله محمد عبدالهی، زندانی سیاسی برای اجرای حکم اعدام

محمد عبدالهی زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه و دست‌کم پنج زندانی دیگر با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر صبح امروز جهت اجرای حکم اعدام به سلو‌های انفرادی این زندان منتقل شدند. انتقال این زندانی سیاسی درحالی است که وی چندی پیش در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود و در سی‌ودومین روز با وعده مساعد مسئولین مبنی بر «پذیرش اعاده دادرسی وی» به اعتصاب غذایش پایان داده بود. هویت احراز شده دیگر زندانیان در ادامه می‌آید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از قغالان حقوق بشر، محمد عبدالهی زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه و دست‌کم پنج زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدر صبح امروز ۱۸ مردادماه جهت اجرای حکم اعدام به سلو‌های انفرادی این زندان منتقل شدند.

هویت احراز شده این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر عبارت است از:

۱- محمد عبدالهی زندانی سیاسی اهل بوکان از بند ۱۲
۲- کامران پورفت اهل پیرانشهر
۳ و ۴- توحید پورمهدی اهل ارومیه و هم‌جرمش
۵ – جهانگیر رضوی زاده اهل ارومیه (همسر وی نیز با حکم اعدام در بند نسوان این زندانی نگهداری می شود و احتمال انتقال وی نیز وجود دارد)
۶- جبرئیل کنعانی اهل ارومیه

لازم به اشاره است محمد عبدالهی از روز نهم خردادماه در اعتراض به حکم «ناعادلانه» و نحوه رسیدگی به پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود و در سی‌ودومین روز با وعده مساعد مسئولین مبنی بر «پذیرش اعاده دادرسی وی» به اعتصاب غذایش پایان داده بود.

این زندانی سیاسی روز نهم خردادماه همزمان با اعلام اعتصاب غذای نامحدود، نامه سرگشاده‌ای به رئیس قوه قضائیه با رونوشت به آقای احمد شهید گزاشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نوشته است، او در این نامه خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه برای خود شد. پیش‌تر متن کامل این نامه منتشر شده است.

محمد عبدالهی ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه و به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام وی، پس از تایید در دیوان عالی کشور در فرودین ماه سال ۹۳ به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.

محمدامین عبدالهی برادر محمد عبدالهی نیز در زندان بیرجند زندانی سیاسی است که به تازگی به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود. نامبرده روز یکشنبه با پایان مرخصی خود را به زندان بیرجند معرفی کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.