زندان سنندج؛ عدم وجود بهداشت کافی و شیوع بیماری پوستی در بین زندانیان

زندانیان محبوس در زندان سنندج وضعیت بهداشتی این زندان را نامناسب توصیف کرده‌ و از شیوع نوعی بیماری پوستی خبر دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اخیراً در پی گرم تر شدن هوا نوعی بیماری پوستی در بین زندانیان زندان سنندج شایع شده است؛ این درحالی مسولین زندان تا کنون از رسیدگی به وضعیت زندانیان و شرایط بهداشتی زندان خودداری کرده و هیچ گونه اقدامی جهت کنترل این بیماری انجام نداده اند.

از سویی دیگر تعداد زیادی زندانیان سنندج، دچار بیماری های مزمن از جمله سل و ایدز بوده و نیازمند رسیدگی پزشکی و امکانات دارویی در زندان می باشند اما بهداری زندان به دلیل کمبود امکانات و دارو از رسیدگی به این زندانیان امتناع می کند.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، ازدحام و جمعیت چند برابر ظرفیت و مشکل کف‌خوابی، وضعیت بهداشت نامناسب، وجود انواع حشرات موذی و شیوع بیماری‌های مُسری بخشی از مشکلاتی است که زندانیان به آن اعتراض کرده‌اند.

.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.