معوقات مزدی کارگران فرش پارس قزوین به ده ماه رسید

پرداخت معوقات حقوقی کارگران فرش پارس قزوین از مرز ده ماه گذشت، به گفتهٔ کارگران به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع کارخانه از سوی کارفرما؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات مزدی آنها صورت نگرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع خبری در کارخانه فرش پارس قزوین گزارش داده‌اند حدود ۳۰۰ کارگر رسمی و قراردادی این کارخانه به دلیل آنچه «کمبود مواد اولیه» عنوان می‌‌شود؛ با احتساب عیدی سال ۹۴بیش از ده ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: “نزدیک به ۳۰۲ نفر هستیم که به غیر از ۳۲ نفر همگی از نیروهای قراردادی محسوب می‌شویم”.

وی ادامه داد: “حدود ۴۵ روز پیش کارفرما تازه دستمرد مربوط به آبان ماه را پرداخت کرد و از آن زمان تاکنون این آخرین وجهی بوده است که به عنوان مزد دریافت کرده ایم”.

به گفته این کارگر واحد تولیدی فرش پارس که هم اکنون در زمینه تولید کیسه های سیمان در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد از تولید وفروش خوبی برخوردار بوده واینکه چرا مطالبات کارگران با تاخیر پرداخت می شود  از این موضوع بی خبریم.

طبق اظهارات این کارگر فرش پارس؛ او وسایر همکارانش پیگیری زیادی را برای وصول مطالبات خود از مسئولان نهاد های مستقر در استان انجام داده‌اند اما نتیجه ای حاصل نشده است.

همچنین به نقل از این کارگر گفته می‌شود که کارفرمای فرش پارس هم اکنون بابت دست کم ۴ ماه حق بیمه معوقه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در عین حال این کارگران از شش ماه پیش به دلیل آنچه که واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه گر عنوان می‌شود نمی‌توانند از خدمات درمانی مراکز درمانگاهی و بیمارستانی استفاده کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.