گزارشی از وضعیت قدریه قادری، زندانی سیاسی با اتهام محاربه/ محرومیت از حق مرخصی

قدریه قادری، زندانی سیاسی با اتهام محاربه، هم اکنون پنجمین سال از دوران محکومیت خود را محروم از حق مرخصی در زندان یاسوج سپری می کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی از صدور مرخصی برای قدریه قادری، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی یاسوج، خودداری می کند؛ این درحالی است که وی از عفوت گوش، سردرد شدید و بی‌حسی یکی از دستان رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارد.

گفتنی است که مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان نیز به دلایل نامعلوم جلوگیری کرده و این زندانی سیاسی در مدت حبس خود تنها یک بار به مدت ۱۵ روز به مرخصی اعزام شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان در این باره گزارش کرد؛ “در خردادماه ۹۵ بعد از درخواست قدریه برای مرخصی قاضی ناظر بر زندان یاسوج با این درخواست موافقت کرده و نامه اعزام ۱۵ روزه مرخضی جهت تایید نهایی به دادگاه انقلاب ارومیه ارسال شده بود که در طی چند روز گذشته دادستانی ارومیه رسما طی نامه‌ایی با این درخواست مخالفت کرده بود.”

قدریه قادری در سال ۸۹ بازداشت و پیش از دو ماه در سلول انفرادی زیر شکنجه به سر برده است؛ وی در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام « محاربه از طریق همکاری با احزاب کُردی» به ده سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال حبس و تبعید به یاسوج شکسته شد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.