سیزده هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان بوشهر شناسایی شد

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۱۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل زیر ۱۸ سال در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، کردونی با بیان این‌که بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان بوشهر است افزود: ۳ هزار نفر کودک زیر ۱۸ سال در شهرستان بوشهر شناسایی شده که علل بازماندن از تحصیل این افراد در طرح آماربرداری از آنان مشخص می‌شود.

بازماندگی از تحصیلی برای کودکان و نوجوانان در کشور آمار نگران کننده و ضد و نقیضی را به وجود آورده است. آماری که از چند ده هزار نفر شروع می شود و به چند میلیون نفر هم می رسد. چند میلیون نفری که به طور دقیق در گزارش سال ۹۰ مرکز پژوهش های مجلس، به این ترتیب آورده شده بود، «بیش از سه میلیون و ۵۰۰ کودک بین ۶ تا ۱۷ ساله از تحصیل بازمانده اند که یا اصلاً به مدرسه نرفته اند یا در طول سال های تحصیلی به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند».

این آمار، منهای کودکان و نوجوانانی است که در سال های قبل از ۱۳۸۵، به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند و هم اکنون از چرخه نوجوانی وارد جوانی شده و پای در دهه دوم زندگی خود گذاشته اند. البته بعضی از مسئولان هم معتقدند که هم اکنون این رقم به مرز ۴ میلیون نفر در سن تحصیل رسیده است. چهار میلیون نفری که به قول آن ها به معنای «تزریق بی سوادی به جامعه» است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.