درماندگی کارگران آساک‌دوچرخ؛ ۱۷ ماه بدون حقوق!

کارگران آساک‌دوچرخ قوچان ۱۷ ماه است که حقوق نگرفته‌اند و زندگی‌شان با مشکل روبه رو شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از قدس آنلاین، کارگران این شرکت که تعدادشان اکنون به کمتر از ۵۰ نفر رسیده، از سال گذشته بارها با مراجعه به مدیران و متولیان شهر و صنعت قوچان خواستار رسیدگی جدی به مشکلاتشان شده‌اند.

شنبه هفته جاری نیز کارگران این واحد صنعتی ضمن مراجعه به دفتر امام جمعه شهر قوچان خواستار پیگیری مشکلات خود از سوی ایشان شدند .
بر پایه این گزارش روز گذشته نیز کارگران آساک‌دوچرخ به فرمانداری قوچان مراجعه کردند و از عالی‌ترین مقام دولتی این شهر خواستند تا به وضعیت آنان رسیدگی کند.

کارگران این واحد صنعتی مدعی هستند ۱۷ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند. حتی مدیران شرکت حکم اخراجی برای آنان صادر نمی‌کنند تا بتوانند حداقل از محل بیمه بیکاری هزینه‌های اولیه زندگی خود را تأمین کنند.

این در حالی است که مدیرعامل این شرکت هم‌اکنون به اتهام فروش مال غیر و کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد و به سیستم بانکی کشور بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال بدهکار است.

نکته حایزاهمیت این ماجرا این است که این فرد در حالی که بدهی‌های فراوانی به سیستم بانکی دارد و یا وام‌هایی به ظاهر برای رونق همین واحد صنعتی،آساک دوچرخ، گرفته است، در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به شیوه‌ای نامعلوم باز هم حدود ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است!
مسأله دیگر این‌که مدیر این مجموعه در کمتر از یک دهه گذشته، چند واحد صنعتی یا تولیدی را در مشهد خریداری کرده و تمامی آن‌ها را پس از تعطیلی و بیکار کردن کارگران به فروش رسانده است!

اما آنچه در این میان به نظر می‌رسد باید اولویت نخست تمام کسانی باشد که به نوعی می‌توانند در این حوزه کاری از پیش ببرند، موضوع معیشت کارگران در حال حاضر و فعال نگه‌داشتن یک واحد صنعتی بزرگ است؛ واحد صنعتی که روزگاری نه چندان دور حدود ۲۰۰ نفر در آن مشغول به کار بودند و این آمار در حال حاضر به ۴۲ نفر کاهش یافته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.