کارگران آذریت تبریز در تهران تجمع کردند

کارگران شرکت آذریت تبریز در اعتراض به تعویق ۹ماه حقوق و بلاتکلیفی در وضعیت شغلی خود از روز شنبه (۳۰ مرداد ماه) تاکنون در تهران به سر می برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازایلنا، کارگران حاضر در تجمع امروز که تعدادشان بیش از ۴۰ نفر گزارش شده،گفته‌اند: ۹ ماه است که نه مزدی به ما پرداخت شده و نه تکلیف شغلمان روشن است برای همین از سه روز قبل در اعتراض به بی‌توجهی مجموعه مدیریت کارخانه به تهران آمده ایم تا از سهامدارن اصلی کارخانه پیگیر مطالباتبان بشویم.

برپایه این اظهارات فعالیت روزانه حدود ۴۶ کارگر کارخانه آذریت تبریز نخستین بار از تیر ماه سال گذشته (۹۴) با مشکل مواجه می شود اما در نهایت تشدید و استمرار این وضعیت باعث می شود که تمام پرداخت های مزدی این کارگران از ۹ ماه قبل مختل شود.

بنا بر ادعای کارگران علت توقف فعالیت کارخانه آذریت انجام اصلاحات ساختاری برای حذف ماده سمی و خطرناک آزبست از چرخه تولید کارخانه عنوان شده است اما در عین حال کارگران آذریت از اینکه مدیریت کارخانه برخلاف توافق انجم شده در شورای تامین استان آذربایجان شرقی عمل کرده است انتقاد دارند.

آنها یادآور می شوند که طبق مصوبه شورای تامین استان آذربایجان شرقی مدیریت کارخانه آذریت در مقام کارفرما و قائم مقام سهامدار اصلی متعهد شده بود که ضمن پرداخت تمامی مطالبات مزدی و بیمه ای شرایط انتقال و جابجایی کارگران به دیگر کارخانه های متعلق به سهامدار اصلی را فراهم کند که تاکنون هیچ کدام از این تعهدات عملیاتی نشده است.

آنها در عین حال افزودند: البته قبل از اینکه این اتفاقات در کارخانه آذریت تبریز بیفتد تعداد کارگران شاغل در این کارخانه به حدود ۶۷ نفر می رسید که در این بین تعداد ۲۱ نفر از آنها توسط مدیریت بازخرید شدند.

به گفته این کارگران اگرچه در جریان مراجعه اخیر تهران به آنها اعلام شده است که سهامدار اصلی تصمیم دارد تا تمامی کارگران باقیمانده آذریت را به بیمه بیکاری معرفی کند اما نظر به اتفاقاتی که در ۱۳ ماه گذشته بر سر آنها آمده است آن کارگران انتظار عملیاتی شدن تمامی وعده های مربوط به پرداخت مطالبات مزدی و حقوقی خود را دارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.