ضرب‌وشتم پدر یک زندانی امنیتی از سوی معاون دادستان

 روز دوشنبه اول شهریورماه، پدر ایرج محمدی، زندانی امنیتی محبوس زندان مرکزی تبریز، در پی مراجعه به دادستانی تبریز توسط معاون دادستان استان آذربایجان شرقی، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پدر ایرج محمدی، زندانی امنیتی، در روز دوشنبه اول شهریور ماه، در پی مراجعه به دادستانی تبریز جهت پیگیری وضعیت فرزندش، از سوی معاون دادستان و مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

این زندانی امنیتی طی ۱۰ روز گذشته در اعتصاب غذا در انفرادی به سر برده و عدم تماس وی با خانواده، باعث نگرانی آنان در طی این مدت شده بود.

گفتنی است که ایرج محمدی در اثر شکنجه فیزیکی سخت مسئولین زندان تبریز مورد عمل جراحی قرارگرفته و پزشکان مجبور به تخلیه کردن بیضه راست وی گرفتند و وی قادر به داشتن فرزند نخواهد بود.

این زندانی امنیتی که پیش‌تر به علت شکنجه‌های روحی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم توسط مسئولین زندان تبریز دست به اعتصاب زده بود با برخورد شدید و شکنجه فیزیکی راهیِ بیمارستان شد.

ایرج محمدی، زندانی امنیتی، به اتهام «محاربه» به ۱۰ سال زندان و تبعید به زندان زاهدان محکوم می‌شود؛ اما در اقدامی غیرقانونی وی ۳ ماه پیش مجدداً به زندان تبریز تبعید و مورد شکنجه روحی و جسمی قرار می‌گیرد. این زندانی سیاسی از که به علت سکته مغزی نیازمند مصرف دارو می‌باشد؛ از زمان انتقال وی به زندان تبریز مسئولین جهت فشار بر این زندانی وی را از دسترسی به دارو منع کرده‌اند.

وی در حال گذراندن هشتمین سال از حبس خود می‌باشد؛ اما وضعیت جسمی این زندانی و فشار و شکنجه مسئولین اجازه تحمل ادامه حبس را از وی گرفته است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.