ادامه حبس کارگران پیمانکاری منطقه ویژه بندر امام

در ادامه قرار قانونی حبس موقتی که از روز گذشته برای ۱۰ نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی رازی صادر شد، رایزنی‌ و مذاکره برای حل و فصل این پرونده ادامه دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اعلام این مطلب گفتند: کارگران یاد شده همچنان با شکایت کارفرما در حبس هستند و هنوز در خصوص تبدیل قرار بازداشت موقت آنها به قرار کفالت اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران بازداشت شده که به صورت پیمانکاری مشغول کارند در رابطه با اعتراضات صنفی روزهای قبل برای چندمین بار با شکایت کارفرما دیروز (۱۴ شهریور) به مراجع قضایی احضار شده بودند.

به نقل از همکاران این کارگران گفته می‌شود در جریان مراجعه روز گذشته از سوی مقامات قضایی قرار کفالت برای کارگران متهم صادر شده بود که در نهایت با موکول شدن روند تشریفات اداری به روز بعد (امروز ، دوشنبه ۱۵ شهریور ماه) تمامی این کارگران به‌صورت روانه محبس شدند.

لازم به یادآوری است، صبح دیروز نیز گروهی از همکاران این کارگران در حمایت از همکاران احضار شده خود تجمع اعتراضی را برپا کرده بودند.

اعتراض به ایراد‌های طرح طبقه بندی مشاغل از طریق برپایی اجتماعات صنفی شده از دلایلی کارفرما برای شکایت از کارگران مورد نظر عنوان شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.